Dobiegły końca prace przy przebudowie skrzyżowania ul. Katowickiej z Dehnelów i powstaniu węzła B w ramach „Zintegrowanych punktów przesiadkowych A-T-R/A-R”. Nasadzono też zieleń, która stanowi dodatkowy element infrastruktury.
W ramach punktu przesiadkowego B powstały: węzeł przesiadkowego A – R (Autobus – Rower) w rejonie ulic Katowicka – Dehnelów – Reymonta. Rozbudowa skrzyżowania ulic Katowickiej, Dehnelów i Reymonta. Budowa miejsc parkingowych, zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej, a także urządzenie zieleni. Dodatkowo kompleksowo wyremontowano sporą część nawierzchni ul. Katowickiej. Do punktu doprowadzają ścieżki rowerowe, które w ciągu ul. Katowickiej są jeszcze nadal w budowie.
Wielu mieszkańców narzekało na tempo prac przy ul. Katowickiej. Jednak trzeba przypomnieć, że w ramach głównej inwestycji wykonano także łącznik kanalizacji do kolektora głównego. Dzięki niemu, mieszkańcy rejonu ul. Reymonta, będą mogli zlikwidować szamba i podłączyć się do kanalizacji. Dodatkowe opóźnienia wywołały firmy Tauron i Orange, które dość opieszale wymieniały swoje sieci.
Są też spore szanse, że przy współpracy z powiatem uda się niebawem wyremontować całość nawierzchni ul. Katowickiej oraz Dehnelów.
Wszystkie punkty przesiadkowe (A – ul. Kombatantów, B – ul. Katowicka i C – ul. Nowopogońska) połączy sieć ścieżek rowerowych. Powstaną również punkty typu bike&ride, wiaty przystankowe doposażone zostaną w stojaki i zabezpieczenia.
„Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R w mieście Czeladź wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi” czyli budowy systemu ścieżek rowerowych i punktów przesiadkowych to koszt ponad 34 mln zł, z czego około 30 mln zł pochodzi z środków unijnych. Przebudowa potrwa do końca 2020 r.
Musisz się zalogować aby dodać komentarz.