Mobilne zgłaszanie usterek w Czeladzi?

Wielu mieszkańców narzeka na drobne niedogodności w naszym mieście, które trudno zgłaszać do Urzędu w tradycyjny sposób. Do tego często zdarzają i przypadki odsyłania do instytucji odpowiedzialnych za konkretne sprawy. Dlatego zaproponowałem aby w Czeladzi wprowadzić mobilną aplikację na telefon pozwalającą zgłaszać problemy czy awarie w szybki i bezpośredni sposób.

Niesprawna latarnia, dziura w drodze, zdewastowany przystanek czy dzikie wysypisko śmieci nic prostszego niż zrobić zdjęcie, krótko opisać sprawę i wysłać do Urzędu Miasta.

Konkretne rozwiązania już istnieją i korzystają z nich pobliskie miasta. W Dąbrowie Górniczej funkcjonuje mobilna, zewnętrzna aplikacja naprawimyto.pl. Wystarczy po zauważeniu problemu przesłać zdjęcie wraz z opisem, a następnie śledzić postęp sprawy, aż do jej zakończenia.

Z czasem gmina może stworzyć własny system bardziej odpowiadający jej potrzebom, tak jak to ma miejsce w Tychach, gdzie funkcjonuje Treespot Tychy – Zgłoś Usterkę, który działa na podobnych zasadach jak wcześniejsza aplikacja.

Zwłaszcza wśród ludzi młodych taka forma kontaktu cieszy się sporym zainteresowaniem. Oczywiście zgłoszenie jest nie tylko szybkie i łatwe, ale całkowicie darmowe.

Mam nadziej, że władze miasta podchwycą ten prosty i skuteczny sposób komunikacji z mieszkańcami i już niebawem w Czeladzi w taki sposób będziemy mogli zgłaszać awarii i zaistniałe problemy.

Reklamy